Arama
En son konular
En iyi yollayıcılar
Admin (138) | ||||
MhutLu (132) | ||||
Damat (123) | ||||
3sRaR3Nqiz_qirL (91) | ||||
marméLad.qiNdaR*émo (48) | ||||
mo®keđi (19) | ||||
death (11) | ||||
~~кυтѕαℓ:ρєρєq~~ (9) | ||||
KaRgAşA (9) | ||||
torment (8) |
Kimler hatta?
Toplam 5 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 5 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 34 kişi Perş. Mart 02, 2023 11:09 am tarihinde online oldu.
hErqEse dUyrULur !!!!
Ptsi Mayıs 04, 2009 9:56 am tarafından Admin
eN cOnqh qONu acıP reqLam yApıPDa h:qELdiNlerE bENi bU dAVed Eddİ dİEnLEr rÜdbE wErİLecEqdİR hEr nE iSdersE rÜdbEsİni en cOnk kONu aCıp rEkLam yApanLara hAde KOlaY qELsin xD
Yorum: 0
yhüqséq sadaqaT
2 posters
EmoVirüS :: SosYal :: RoporTajLar
1 sayfadaki 1 sayfası
yhüqséq sadaqaT
1997'deki Filinta'dan 2007'de ki Yüksek Sadakat'a kadar geçen süreci kısaca özetler misiniz?
Bu dönem özetle benim kafamdaki grup resmine ulaşmak için uğraşmamla geçti diyebilirim. Bu resmi tamamlayabilmek için bol bol eleman değiştirdim. Bir yandan da müziğin tavrı da olgunlaşıyordu. Sonuçta kafamdaki resme %100 oturmasa da en yakın kompozisyona ulaştığımı düşündüğüm anda albümü çıkardık.
İlk albüm ve "Belki üstümüzden bir kuş geçer" ile müzik listelerine zirveden giren bir Yüksek Sadakat. Bu kadar büyük bir etki bekliyor muydunuz? Çünkü ilk albümdü ve tanınmayan bir grup sayılırdınız.
O dediğiniz gibi bir beklenti aslında öyle olmasını arzu ediyorsunuz. Ama öte yandan en başından beri albümün iyi olduğunun baştan sonra güçlü şarkılardan oluştuğunun farkındaydık. Ama bu Türkiye'de başarının garantisi değildir hiçbir zaman.
Albümdeki hemen hemen her parçanın kısa bir hikâyesi var diyebiliriz. Sözlerdeki bu derin anlam Yüksek Sadakat soundu denilebilirmi artık? Gelecekteki albümlerde benzer şekilde mi plânlanıyor?
Şarkı sözlerinin biçim ve mana olarak ortalamanın üzerinde olması Yüksek Sadakat'in alamet-i farikalarından biri elbette. Bunu gelecekte daha da yükselterek ve sadeleştirerek devam ettirmek şarkı yazarı olarak benim en öncelikle meselemdir zaten her zaman.
Albüm tanıtımında "Rock'ın farklı dönem ve alt türlerine ait unsurları Türk coğrafyasına mâl olmuş müzikâl motiflerle birleştiriyoruz" gibi bir tanım var. Sizce farklılığınızın ve de başarınızın temeli bu müzikâl tarzınız mı? Yani Anadolu'nun derin kültürünüde barındırıyor olması denilebilir mi?
Başarımızda bunun da bir rolü vardır elbette. Sonuçta müzik bana göre hem kültürel hem de genetik bir birikimdir ve o birikimin karşısına kendisine tanıdık gelen formlarla çıkarsanız sizi daha hızlı algılar. Öte yandan bizim Türk coğrafyasına ait müzikal unsurları kullanmamız bu amaca yönelik bir seçim değildi. Bir türk müzisyenin doğal tavırın bu olması gerektiğine inandığımız için böyle yaptık.
Etkilendiğiniz veya örnek aldığınız sanatçılar ve gruplar oldu mu? Eğer varsa bu müziğinize ne kadar etki etti?
Grup elemanlarının hepsinin çok sayıda ve farklı etkilenimleri var kuşkusuz. Ancak bu etkilenim mekanizmasının nasıl çalıştığını biz değil bilim adamları da bilemiyorlar henüz. Müziğimize nasıl yansımıştır ne oranda yansımıştır bunu da bilemiyoruz sadece yansıdığını biliyoruz.
Medyadan hakettiğiniz ilgi ve desteği aldığınıza inanıyor musunuz? Çünkü Rock müziğe uzak daha çok magazinel müzik anlayışını benimsemiş bir müzik medyası var diyebiliriz. Zorluklar yaşadınız mı bu konuda?
Türkiye standartları açısından yaklaşırsak hayır çok fazla zorluk yaşamadık. Grup sizin de değiniz gibi popüler müziğin hakim olduğu bir medyada görebileceği ilgiyi gördü.
Son dönemlerde -özellikle bu sene nerdeyse her hafta- birçok festival ve organizasyon var ülkemizde. Bu bir kaos ortamı mı yoksa gerçekten kaliteli ve Türkiye'de Rock müziği yükseltecek kadar önemli atılımlar mı sizce?
Elbette ne kadar çok organizasyon ve festival olursa o kadar iyi. Ancak niceliğin niteliği olumsuz yönde etkilemesine izin vermemek lazım. Burada büyük görev organizatörlere düşüyor elbette. Bir de yabancı grupların gelmesini ve onları canlı izlemeyi hala oldukça faydalı bulduğumu söylemeliyim müziğimiz açısından.
Ülkemizde müziğin en önemli sorunu korsan müzik diyebiliriz. Size göre bunun çözümü Müzik Camia'sı içinde yapılabilir mi? Yoksa ülke ekonomisine paralel olarak büyüyen ve tek başına müzisyenlerin başa çıkamayacakları kadar büyük bir sorun mu? Çözümler neler olabilir?
Hayır bunun çözümünü müzik piyasası kendisi yapamaz. Bu sorunun önüne tümüyle de geçilemez onu da baştan kabul etmek lazım. Ancak devlet sıkı kolluk tedbirleriyle ve caydırıcı ceza politikalarıyla total payını düşürebilir korsanın sektör içinde. Tüketiciden hassasiyet beklemek ise bence en hayalci çözüm.
Bundan sonraki projeleriniz hakkında kısa bilgiler verir misiniz dinleyicilerinize?
İkinci albümümüze başlamak üzereyiz. Amacamız 2008 martında çıkarmak.
Bu dönem özetle benim kafamdaki grup resmine ulaşmak için uğraşmamla geçti diyebilirim. Bu resmi tamamlayabilmek için bol bol eleman değiştirdim. Bir yandan da müziğin tavrı da olgunlaşıyordu. Sonuçta kafamdaki resme %100 oturmasa da en yakın kompozisyona ulaştığımı düşündüğüm anda albümü çıkardık.
İlk albüm ve "Belki üstümüzden bir kuş geçer" ile müzik listelerine zirveden giren bir Yüksek Sadakat. Bu kadar büyük bir etki bekliyor muydunuz? Çünkü ilk albümdü ve tanınmayan bir grup sayılırdınız.
O dediğiniz gibi bir beklenti aslında öyle olmasını arzu ediyorsunuz. Ama öte yandan en başından beri albümün iyi olduğunun baştan sonra güçlü şarkılardan oluştuğunun farkındaydık. Ama bu Türkiye'de başarının garantisi değildir hiçbir zaman.
Albümdeki hemen hemen her parçanın kısa bir hikâyesi var diyebiliriz. Sözlerdeki bu derin anlam Yüksek Sadakat soundu denilebilirmi artık? Gelecekteki albümlerde benzer şekilde mi plânlanıyor?
Şarkı sözlerinin biçim ve mana olarak ortalamanın üzerinde olması Yüksek Sadakat'in alamet-i farikalarından biri elbette. Bunu gelecekte daha da yükselterek ve sadeleştirerek devam ettirmek şarkı yazarı olarak benim en öncelikle meselemdir zaten her zaman.
Albüm tanıtımında "Rock'ın farklı dönem ve alt türlerine ait unsurları Türk coğrafyasına mâl olmuş müzikâl motiflerle birleştiriyoruz" gibi bir tanım var. Sizce farklılığınızın ve de başarınızın temeli bu müzikâl tarzınız mı? Yani Anadolu'nun derin kültürünüde barındırıyor olması denilebilir mi?
Başarımızda bunun da bir rolü vardır elbette. Sonuçta müzik bana göre hem kültürel hem de genetik bir birikimdir ve o birikimin karşısına kendisine tanıdık gelen formlarla çıkarsanız sizi daha hızlı algılar. Öte yandan bizim Türk coğrafyasına ait müzikal unsurları kullanmamız bu amaca yönelik bir seçim değildi. Bir türk müzisyenin doğal tavırın bu olması gerektiğine inandığımız için böyle yaptık.
Etkilendiğiniz veya örnek aldığınız sanatçılar ve gruplar oldu mu? Eğer varsa bu müziğinize ne kadar etki etti?
Grup elemanlarının hepsinin çok sayıda ve farklı etkilenimleri var kuşkusuz. Ancak bu etkilenim mekanizmasının nasıl çalıştığını biz değil bilim adamları da bilemiyorlar henüz. Müziğimize nasıl yansımıştır ne oranda yansımıştır bunu da bilemiyoruz sadece yansıdığını biliyoruz.
Medyadan hakettiğiniz ilgi ve desteği aldığınıza inanıyor musunuz? Çünkü Rock müziğe uzak daha çok magazinel müzik anlayışını benimsemiş bir müzik medyası var diyebiliriz. Zorluklar yaşadınız mı bu konuda?
Türkiye standartları açısından yaklaşırsak hayır çok fazla zorluk yaşamadık. Grup sizin de değiniz gibi popüler müziğin hakim olduğu bir medyada görebileceği ilgiyi gördü.
Son dönemlerde -özellikle bu sene nerdeyse her hafta- birçok festival ve organizasyon var ülkemizde. Bu bir kaos ortamı mı yoksa gerçekten kaliteli ve Türkiye'de Rock müziği yükseltecek kadar önemli atılımlar mı sizce?
Elbette ne kadar çok organizasyon ve festival olursa o kadar iyi. Ancak niceliğin niteliği olumsuz yönde etkilemesine izin vermemek lazım. Burada büyük görev organizatörlere düşüyor elbette. Bir de yabancı grupların gelmesini ve onları canlı izlemeyi hala oldukça faydalı bulduğumu söylemeliyim müziğimiz açısından.
Ülkemizde müziğin en önemli sorunu korsan müzik diyebiliriz. Size göre bunun çözümü Müzik Camia'sı içinde yapılabilir mi? Yoksa ülke ekonomisine paralel olarak büyüyen ve tek başına müzisyenlerin başa çıkamayacakları kadar büyük bir sorun mu? Çözümler neler olabilir?
Hayır bunun çözümünü müzik piyasası kendisi yapamaz. Bu sorunun önüne tümüyle de geçilemez onu da baştan kabul etmek lazım. Ancak devlet sıkı kolluk tedbirleriyle ve caydırıcı ceza politikalarıyla total payını düşürebilir korsanın sektör içinde. Tüketiciden hassasiyet beklemek ise bence en hayalci çözüm.
Bundan sonraki projeleriniz hakkında kısa bilgiler verir misiniz dinleyicilerinize?
İkinci albümümüze başlamak üzereyiz. Amacamız 2008 martında çıkarmak.
EmoVirüS :: SosYal :: RoporTajLar
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ptsi Haz. 29, 2009 1:40 pm tarafından ~~кυтѕαℓ:ρєρєq~~
» Herkez Baksın
Ptsi Haz. 29, 2009 1:37 pm tarafından ~~кυтѕαℓ:ρєρєq~~
» zlmm admünüm hayadım ark.lar
Paz Haz. 28, 2009 9:48 pm tarafından ~~кυтѕαℓ:ρєρєq~~
» saRışıN :D
C.tesi Haz. 27, 2009 2:17 pm tarafından 3sRaR3Nqiz_qirL
» KayNaNa oLmak SanattıR xD
Çarş. Haz. 24, 2009 5:35 pm tarafından Admin
» Ben kendimi modörötörlük için YeterLi GörüYorum.
Çarş. Haz. 24, 2009 5:34 pm tarafından Admin
» REsimmmm benden
Çarş. Haz. 24, 2009 5:33 pm tarafından Admin
» bendee qeldiim danursunuz işdee xD
Çarş. Haz. 17, 2009 3:09 pm tarafından KaRssma jHojucH
» DatLu kuuz GeLdi Beqliin Beni x ) zaaa
Çarş. Haz. 17, 2009 3:08 pm tarafından KaRssma jHojucH
» oKuYun baKqeM xD xD
Çarş. Haz. 17, 2009 10:20 am tarafından KaRssma jHojucH